fredag 1 augusti 2008

Don't jump

Måste skriva ner en text som gruppen Tokio Hotel sjunger. Don't jump. Jag har gjort om den till svenska. Skriver den även om jag inte hittat på den själv, eftersom att den stämmer in på mitt liv. Jag har ändrat den lite. I "min" text är det jag som sjunger till mig.. Det finns perioder då jag bara velat hoppa, även om jag försökt hålla tillbaka har det varit nära.. Don't jump.

Uppe på taket är luften så kall och så lugn
Jag säger ditt namn i tystnad, men du vill inte höra det nu
Stadens ögon räknar tårarna som faller till marken
Varje tår är ett löfte om det du aldrig kunde finna

Jag skriker ut i natten efter dig, gör det inte, Hoppa inte!
Ljuset kommer inte leda dig, det kommer lura dig, Hoppa inte!
Låt inte minnena sedan förr försvinna
Livet finns där, fast utom synhåll
Hoppa inte!

Du öppnar dina ögon, men förstår inte varför
Snön faller sakta, du kan inte känna den längre
Någonstans därute bleknade du bort i din smärta
Du drömmer om slutet, att få börja om på nytt

Jag skriker ut i natten efter dig, gör det inte, Hoppa inte!
Ljuset kommer inte leda dig, det kommer lura dig, Hoppa inte!
Låt inte minnena sedan förr försvinna
Livet finns där, fast utom synhåll
Hoppa inte!

Jag vet inte hur länge jag kan hålla dig så hårt, jag vet inte hur länge...
Bara ta min hand, ge det en chans Hoppa inte!

Jag skriker ut i natten efter dig, gör det inte, Hoppa inte!
Ljuset kommer inte leda dig, det kommer lura dig, Hoppa inte!
Låt inte minnena sedan förr försvinna
Livet finns där, fast utom synhåll
Hoppa inte!

Och om det inte kan stoppa dig, hoppar jag för dig...

Inga kommentarer: